Jäsenten palkitseminen

SML Suur-Savon piiri ry:llä on kattava ansiomerkkijärjestelmä. Suur-Savon piiri ry:n kiitoksena ja huomionosoituksena ansiokkaasta työstä metsästyksen, luonnon ja piirin tarkoitusperien hyväksi voidaan myöntää ja luovuttaa yhteisölle tai yksityiselle henkilölle Suomessa tai ulkomailla piirin kultainen ansiomerkki, hopeinen ansiomerkki, pronssinen ansiomerkki tai luonnonsuojeluansiomerkki.

Hyvä hetki muistaa ansiomerkillä aktiivisia jäseniä on metsästysseuran vuosijuhlien yhteydessä. Piirin ansiomerkkien lisäksi haettavana on myös Suomen Metsästäjäliiton hopeinen ansiomerkki.

Riistanhoidon ansiomerkit ovat myös piirin kautta haettavissa. Perusteluina riistanhoidon ansiomerkeissä on aktiivinen pienpetopyynti tai muu ansiokas riistakantoja suojeleva toiminta.

Ansiomerkkejä voi hakea Metsorekisterissä metsästysseuran vastuuhenkilön toimesta (suositeltavin tapa) tai tältä sivulta löytyvillä hakemuskaavakkeilla sähköpostitse. Ansiomerkeistä lisätietoa antaa piirin toiminnanjohtaja, puh. 045-1209113 / sähköpostiosoite; suursavoatmetsastajaliitto.fi.

SML S-S piirin ansiomerkkiohjesääntö 2022

Piirin luonnonsuojeluansiomerkkihakemus